Mailchimp en WordPress

Wanneer je met jouw bedrijf online voet aan de grond probeert te krijgen, heb je vast al eens van Mailchimp en WordPress gehoord. Maar wat kun je eigenlijk met Mailchimp? En hoe kun je dit met WordPress combineren voor een beter conversiepercentage? In dit blog vertellen we je daar graag wat meer over.

Wat is Mailchimp?

Mailchimp is wereldwijd één van de bekendste en meest gebruikte e-mailmarketingsoftware. Het programma helpt je bij het maken en onderhouden van je mailinglijsten en biedt volledige controle over jouw e-mailmarketing. Dankzij de gebruiksvriendelijkheid van Mailchimp is het heel eenvoudig om een nieuwsbrief te ontwerpen en te versturen.

Maar voor het zover is dat je vanuit Mailchimp een nieuwsbrief kunt versturen, heb je natuurlijk wel een mailinglijst nodig. Die lijst bestaat uit e-mailadressen van mensen die geïnteresseerd zijn in jouw dienst of product. Grote kans dat bezoekers van je website op jouw mailinglijst thuishoren. Een WordPress website is dan ook dé tool om e-mailadressen van (potentiële) klanten te verzamelen. Met de juiste tools zet je een duidelijk en aantrekkelijk inschrijfformulier op je website. Voor goede automatisering koppel je dit inschrijfformulier aan Mailchimp. De e-mailadressen komen dan ‘als vanzelf’ op de mailinglijst terecht. Wel zo handig.

Het belang van contactgegevens verzamelen

Een nieuwsbrief sturen is een belangrijke marketingactiviteit. Maar, zoals we hierboven al even noemde, het staat of valt met het verzamelen van e-mailadressen. Ben je daar nog niet mee begonnen? Niet erg! Vandaag is een prima dag om te starten.

Wist je dat meer dan 70% van je websitebezoekers nooit meer terugkeren naar jouw website? Tenminste… als je geen contact met ze houdt. Lukt het je een bezoeker te overtuigen om zich aan te melden voor een nieuwsbrief, dan is de kans op terugkerend bezoek een stuk groter.

E-mail is één van de meest directe manieren van online communicatie. En hoe meer je van mensen weet, hoe gerichter je hen kunt benaderen. Om het invullen van gegevens laagdrempelig te houden, start je vaak met voornaam en e-mailadres. Op een later moment kun je proberen meer informatie te verzamelen, zodat je verder kunt segmenteren voor nieuwsbrieven die nóg beter aansluiten.

7 redenen om een nieuwsbrief te sturen

Sommige ondernemers zijn huiverig voor het versturen van nieuwsbrieven. Ze willen de klant niet ongewenst lastig vallen, vinden het veel werk of weten niet zo goed wat ze voor informatie willen en kunnen delen. Twijfel je nog? Dan hopen we dat we je kunnen overtuigen met deze 7 redenen om nieuwsbrieven te versturen:

  1. Je bereikt de juiste doelgroep, met de juiste boodschap op het juiste moment.
  2. Het versturen van een nieuwsbrief is relatief goedkoop.
  3. Een nieuwsbrief zorgt ervoor dat klanten je niet vergeten.
  4. Je kunt kennis delen en je positioneren als expert.
  5. Je bouwt een relatie op met klanten en maakt optimaal gebruik van je klantenbestand voor retentie (klantbehoud).
  6. Klanten leren je bedrijf steeds beter kennen en blijven op de hoogte van je diensten, producten en service.
  7. Een nieuwsbrief is een goede manier om content op je website extra onder de aandacht te brengen.

MailChimp en WordPress: de gouden combinatie

Voor het bouwen van websites zijn wij fan van WordPress. En wanneer het op het versturen van nieuwsbrieven aankomt, gebruiken we graag Mailchimp. Waarom? Omdat deze twee samen echt de gouden combinatie vormen om snel een goede e-maillijst te maken. En die lijst kun je vervolgens gebruiken om een nieuwsbrief te sturen en je conversie te verhogen.

De ingebouwde aanmeldformulieren van Mailchimp kunnen eenvoudig aan je WordPress website worden toegevoegd. Hierdoor kun je vandaag nog beginnen met het verzamelen van waardevolle e-mailadressen. Deze gaan vanaf WordPress automatisch naar Mailchimp. Daar heb je dus geen omkijken meer naar! Bovendien biedt WordPress ook nog tal van mogelijkheden om, eventueel met een plugin, extra aandacht op het aanmeldformulier te vestigen. Een bewegende sidebar, een popup, alles om je bezoeker te herinneren aan jouw mailinglijst.

Moet ik Mailchimp gebruiken in combinatie met WordPress?

Zoals je merkt zijn wij enthousiast over de gouden combinatie van Mailchimp en WordPress. Met de juiste tools en instellingen maak je van jouw maillijst namelijk echt een succes.

Door MailChimp en WordPress perfect aan elkaar te verbinden en alle handelingen te automatiseren, groeit jouw e-maillijst sneller en eenvoudiger dan ooit. Maar…hoe doe je dat? Daar weten we bij Precies gelukkig alles van. En die kennis zetten we graag in om jou te helpen maximaal resultaat te behalen. We kennen alle ins and outs van Mailchimp en WordPress en zorgen voor uitstekende samenwerking tussen die twee waardevolle tools. Zo groeit jouw mailinglijst, zonder dat jij daar omkijken naar hebt. Klinkt goed, toch?

Wil jij jouw mailinglijst op de automatische piloot zien groeien? Neem dan vandaag nog contact met ons op!